Dansen med Jesus

Jeg satte meg på gulvet mens lovsangen fylte rommet. Vi var mange samlet til bønn og lovsangskveld i IMI-kirken. Det var en herlig lovsangsstund. Jeg glemte etterhvert tid og rom, da Guds Ånd kom sterkt over meg. Der jeg satt med lukkede øyne, kunne jeg etterhvert se meg selv danse med Jesus hjemme i min egen stue. Det var en rolig dans hvor Jesus styrte takten. Selv hadde jeg en del spørsmål til Jesus, men da jeg så inn i øynene Hans, ble spørsmålene ikke så viktige. Jeg ble stille i dansen, og bare så på Jesus. Hele Hans ansikt lyste: "Bare slapp av Inger. Jeg ser hva du tenker, men Jeg har full kontroll. Jeg har framtid for deg. Bare følg takten Min, og la Meg lede dansen."

Det var en fantastisk stund! Det vennlige, fornøyde, trygge, fredfulle blikket til Jesus har siden fulgt meg. Ved å se Hans ansikt, blir sjelen stille.

Da lovsangen gikk mot slutten, var det anledning til å dele med hverandre det vi hadde blitt minnet om under lovsangen. Bildet jeg hadde fått, var så konkret at jeg bare måtte dele det. Budskapet om at Jesus har full kontroll i enhver situasjon, talte til mange. Det var veldig sterkt å oppleve!

Jeg kjente meg enormt oppløftet. Jeg kunne fortsatt se Jesu ansikt konkret foran meg. Idet jeg gikk ut fra bønnerommet, hvisket jeg stille til Jesus: "Takk for dansen."


Ei fra bibelskolen tegnet en illustrasjon ut ifra det jeg hadde delt under lovsangskvelden

Kommentarer