Å få se Guds herlighet

Jeg merket at jeg stadig gikk på halvfullt batteri. Eller kanskje halvtomt... Det var som jeg aldri fikk ladet det helt opp. Etter å ha sukket ut til Gud om ting jeg kjente var litt tøft, ba jeg stille til Ham;

"Gud, la meg få se Din herlighet."

Alt jeg kjente på, ble kokt ned til dette ene behovet.

Ofte når jeg ber for andre, ber jeg om at de skal få se Hans herlighet, uten å vite hvordan det ser ut. Bare Gud vet hvordan Han vil vise det. Nå kjente jeg at jeg selv trengte det i eget liv. En konkret erfaring at Gud så meg, og var nær. Uten å ane hvordan det kom til å se ut, kjente jeg en forventning til at Gud pønsket ut noe etter at jeg ba bønnen fra mitt hjertes dyp.

Guds håndsrekning

Selv var jeg i en prosess der jeg trengte å ansette en til assistent. Det var egentlig litt sårt å innse at jeg trengte mer hjelp til å komme meg ut i aktivitet på dagtid. Samtidig hadde jeg forsonet meg med tanken om å skulle starte med intervju- og ansettelsesprosess, og holdt på å finpusse på en stillingsannonse.

Før jeg hadde kommet til steget å få publisert annonsen, kom det ei jeg kjente litt fra før innom meg. Etter hvert som vi pratet, kom det fram at hun så etter mer jobb på dagtid. 

"Jeg kan jo spørre henne", tenkte jeg. Jeg fortalte henne at jeg holdt på med en stillingsannonse da jeg trengte mer assistanse på dagtid, og lurte på om hun kunne tenke seg den jobben. Hun var veldig positiv, og ett par dager senere var kontrakten signert og vi avtalte en skitur allerede samme uka!

Jeg var slått av undring. Plutselig hadde jeg en til assistent! Det var midt i tiden med det fantastisk flotte vinterværet. Jeg hadde begynt å kjenne på at jeg ikke fikk benyttet meg av skisporene som var kjørt opp på det islagte vannet, i den strålende vintersola. Og nå ordnet det seg plutselig med ny assistent og skitur!

Bukett fra oven

Mens jeg lot det synke innover meg at Gud holdt på å svare bønnen min på et meget personlig vis, ringte det plutselig på døra. Det var et bud som kom med en blomsterbukett til meg. Det var utrolig overraskende, og jeg hadde ingen idé om hvem det kunne være fra.

Idet jeg åpnet den, og så fargene på blomstene, skjønte jeg at det måtte være fra noen som virkelig kjente meg. Det var en bukett personlig til meg, og ikke en del av noe masseleveranse. På lappen sto det hvem det var fra, og hilsenen var: "Håper du får noen gode dager framover." Og allerede dagen etter skulle jeg få den første skituren på det islagte vannet!

Vedkommende visste ikke noe om hva jeg sto i, eller min bønn til Gud. Men med den hilsenen og timingen ble det veldig tydelig for meg at Gud hadde hvisket avsender i øret om å sende en slik overraskelse til meg. 

Jeg har aldri opplevd å gråte over å få blomster før, men nå strømmet tårene. Det var som å få blomsterbukett fra Gud, med et hint om at de neste dagene ville bli veldig gode. Og det ble de!!

Drømmetur på ski

Det var en magisk opplevelse å få gå i preparerte skiløyper i helt flatt terreng! Sola strålte, og det var vakker natur rundt. Det føltes som å gå på ei stor vidde langt oppe på fjellet. Jeg storkoste meg! Jeg elsker å gå på ski, og flate skispor er helt perfekt for meg. Det var enormt stort for meg at jeg fikk muligheten til å gå på ski der før isen forsvant.

"Wow, er det slik Din herlighet kan se ut Gud," undret jeg der jeg gikk, og følte meg virkelig sett av Gud.

Nydelig skitur på Øygardsvannet
Himmelsk skitur på vannet


Når sukk vendes til Gud, vil Hans herlighet bli enda klarere

Tenk at Gud ville vise meg sin herlighet på en så personlig måte som betydde så utrolig mye for meg akkurat da! Han brydde seg om at jeg lengtet sårt etter å komme meg ut i de nydelige skiløypene, og Han visste hvor godt jeg liker personlige overraskelser! 

I tiden som lå foran fikk jeg plutselig flere skiturer, også med andre. I tillegg ble flere dager fylt med mange koselige besøk hjemme hos meg. Gud ga så utrolig mye av hva Han så jeg trengte for å få batteriene oppladet! 

Ved å gi smerten og lengselen til Gud, ble det også tydeligere å få øye på Hans herlighet og store omsorg gjennom dagene. 

For meg ble det også en stor bekreftelse på at Gud hører, og vil respondere på bønnene om at Hans herlighet skal bli bli synliggjort i andre menneskers liv.

Kommentarer

Legg inn en kommentar